Filmtips - It's not me, I swear!

Filmer 2010-05-26 19:06:01
Har precis sett klart filmen som jag hyrde. Idag blev det It's not me, I swear!

"Léon är tio år, har en mängd problem och en mycket livlig fantasi. Sommaren 1968 beslutar sig hans mamma att lämna allting bakom sig och starta ett nytt liv i Grekland.
Léon är beredd att göra vad som helst för att dämpa ångesten; förstöra sina grannars hus, bli en professionell lögnare och slutligen bli förälskad i den enerverande granntjejen Lea.
Tillsammans försöker de komma över smärtan som finns när man känner sig övergiven och lämnad."

Det här är en fransk film och jag brukar inte alls tycka om franska filmer. Men just den här var faktiskt bra. Jag känner mig nästan lite deppig efter att ha sett den här filmen. Jag tycker att den hade ett tungt budskap. Men annars gillar jag den. En väldigt fin och bra gjord film. Ingenting att rekommendera om du inte gillar ledsna filmer. Nu efter att jag har sett filmen börjar jag fundera väldigt mycket på hur vissa barn kan ha det. Att man verkligen kan må så dåligt som han i filmen gör. Det är ju hemskt. Men filmen var i allmänhet bra och sevärd!

Mitt betyg blir 4/5.
♥ ♥ ♥ ♥



Kommentarer
Postat av: HE-HE sariz

sv: jo det är den! har dock inte sett hela sådär jättekoncentrerat... haha.

smsa mig när du har pengar! puss <3

2010-05-26 @ 20:25:31
URL: http://sarajjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0