Ideal.

Moa tycker och tänker 2009-10-19 16:14:02
Varför finns ideal, vem kom på det? De ideal som finns är att man ska vara smal, ha stora bröst och stor rumpa. Detta är verkligen inget som jag försöker uppnå. Ni som försöker uppnå det, sluta! Igen ska säga att du ska se ut på ett speciellt sett. Alla får se ut precis som de vill.

Idealn försöker få oss att förstå att det är inte fint att vara kraftig, att ha lite mer kurvor. Men jag tycker inte att det är fint när man är så smal som de vill att man ska vara. Bara skinn och ben.

Jag hatar dessa ideal. Det är dem som gör att man får dåligt självförtroende, att man tycker att en själv inte räcker till. Usch, det är ju inte klokt. Alla är värda lika mycket, oavsett utseende.

Det är klart att vissa dagar kan det kännas som att allt är fel och att man är jätteful. För mig med. Men jag försöker att inte tänka så. Man ska tänka att man är bra precis som man är. Man behöver inte ändra sig bara för att andra säger det.

Har ni några tankar om ideal? Håller ni med mig?

Kolla bara på den här videon t.ex. Där visar dem hur mycket man måste fixa en människa innan hon visas som reklam.. Sjukt.

Kommentarer
Postat av: SOFI - fotoblogg

svar: TACK :D

2009-10-19 @ 16:43:52
URL: http://fallenbehind.blogg.se/
Postat av: emma

Jag kunde inte sagt det bättre. Det är sjukt hur det är idag. Hur alla försöker att se ut. Hur smal man ska vara för att vara "snygg". NEJ! säger jag bara. Smal som tjock. Kruvig som icke kurvig. Var och en har sin egen lilla grej. Man föddes till den man är och det är så det ska vara.



När man kollar sig i spegeln ska man stolt kunna säga; "Damn girl, you're looking good!"

Inte kolla sig i spegeln och hitta en massa fel och skavanker.



Du föddes för en anledning. För att skänka glädje till världen och skina med din utstrålning. Du är olika i allas ögon. Men i dina egna och i dina närmaste ögon, är du den vackraste varelsen någonsin!

2009-10-19 @ 16:59:47
URL: http://emmaabergstrom.blogg.se/
Postat av: ebba

du har rätt moiss, ska sluta tycka att jag är för tjock. fast ja skulle varit snyggare om ja varit lite smalare haha (a) <3

2009-10-19 @ 20:27:32
URL: http://ebbatyp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0